شهید کاظم زارع بنادکوکی
نام پدر: حسین
تاریخ تولد: 5-3-1341 شمسی
محل تولد: یزد
تاریخ شهادت : 25-8-1361 شمسی
محل شهادت : سومار
گلزار شهدا:چهارصددستگاه

البرز - کرج

جاوید الاثر

مشاهده مستند/34:20


نویدشاهدالبرز؛ شهید «کاظم زارع‌بنادکوکی» در یکی از روستاهای یزد دیده به جهان گشود. هنوز دوران کودکی را در زادگاهش سپری نساخته بود که به علت  ظلم و ستم اربابان رژیم پهلوی همراه با خانواده خویش به کرج هجرت نمود. تحصیلات ابتدایی را در دبستان عارف چهارصد دستگاه به پایان رسانید و سپس دوره راهنمایی را با موفقیت پشت سر نهاد و در سال 54، برای کاستن از مشکلات زندگی و فقر مادی تصمیم می‌گیرد با کسب و کار و درآمد مسیر زندگی را تغییر دهد و از همان سال در کارخانه «جهان‌چیت» مشغول به کار می‌شود.










وی از سال 56، وارد فعالیت‌های سیاسی می‌شود و با پخش نوارهای حوزه علمیه قم و پوستر و اعلامیه‌های امام فعالیت خویش را در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی ایران به اوج خود می‌رساند و پس از پیروزی انقلاب نیز به فعالیت‌هایش ادامه می دهد و به مقابله با نیروهای ضد انقلاب و گروهکهای محارب می پردازد. او با تمام وجود از انقلاب و دستاوردهای آن حمایت و مراقبت می‌کرد. در شهریور 58، به خدمت سربازی رفت و با شروع جنگ تحمیلی او نیز خدمت شریف سربازی خویش را در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل گذراند و در حمله‌ها و مناطق عملیاتی بسیاری خدمت نمود .




 پس از پایان خدمت سربازی به کار خویش در کارخانه «جهان چیت» بازگشت و هنوز بیش از سه روز از پایان خدمتش نگذشته بود که این بار از طریق بسیج راهی کارخانه انسان‌سازی (جبهه) شد و سرانجام در عملیات «مسلم‌بن عقیل» شرکت نمود و پس از رزم‌آفرینی‌ها و حماسه‌‌های بسیار در تاریخ بیست و پنجم آبان ماه 1361، در منطقه «سومار» مورد اصابت ترکش خمپاره دشمن قرار گرفت وجاوید الاثر شد
به نقل از خانواده شهید :
روزی که به جبهه اعزام می‌شد اشک شوق  می‌ریخت و بی تاب شهادت بود. او می‌گفت: یا شهادت یا پیروزی مثل اینکه از شهادت خود آگاه بود. از ویژگی‌های خاص او شجاعت و شهامت در مقابل زورگویان و تواضع و فروتنی در برابر ضعیفان بود.
پیام شهید: «امام را تنها نگذارید. نماز را سبک نشمارید و جای مرا در نماز جمعه خالی نگذارید.»
منبع: پرونده فرهنگی شهدا،اداره اسناد انتشارات، هنری